Eerste paar dagen - Reisverslag uit Samborondón, Ecuador van Josine Postma - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Samborondón, Ecuador van Josine Postma - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Josine Postma

Blijf op de hoogte en volg Josine

27 Augustus 2015 | Ecuador, Samborondón

Hier is ie dan! Mijn blog! Goh, waar moet ik beginnen. Afgelopen vrijdag begon het grote avontuur voor mij. Ik moest in de ochtend om 8 uur al op Schiphol zijn om vervolgens het vliegtuig te halen van 10 uur. Na een emotioneel afscheid van mijn familie en mijn beste vriendin en haar moeder ging ik toch echt weg. Ik kon nog steeds niet geloven dat het nu echt zou gaan gebeuren. Maar goed, daar ging ik dan.
Ik had een prettige reis (wat toch ook mede mogelijk gemaakt was door KLM) , maar om nou 14 uur lang stil te moeten zitten in een klein stoeltje is nou niet echt iets voor mij... Vervolgens kwam ik in Guayaquil aan, MIJN GOD WAT EEN HOGE TEMPERATUREN! Ik liep smeltend mijn lieve gastfamilie tegemoet. Mijn gastfamilie bestaat uit een hele lieve moeder, een goedsprekende en aardige vader, een broertje die ook een jaartje weggaat, een getrouwde zus en een zus die studeert in Spanje. Met z´n alle reden we richting mijn nieuwe huis.
De eerste nacht in mijn nieuwe huis was heel raar. Een nieuw bed, een andere kamer, andere gewoontes en natuurlijk een heel nieuw gezin. Ik moest wel een beetje wennen.
Die eerste zaterdag kreeg ik een typisch Ecuadoraans ontbijt, was anders dan normaal maar wel lekker. Daarna ging ik met mijn moeder mee naar een hele grote maar wel schattige souvenierswinkel met hele leuke souveniers, en zij voegde daar ook meteen een kleine rondleiding door Guayaquil aan toe. Just for the record: Guayaquil is zo ongeveer een best wel hele grote stad en daar moet ik wel aan wennen. De rest van deze zaterdag heb ik een beetje uitleg gekregen over de gewoontes en de regels, en een beetje rondgekeken in mijn huis.
Zondag gingen mijn gastmoeder, vader, broertje, vriendin van broertje en ik naar het strand. Het was een rit van ongeveer anderhalf uur, dus tijdens de rit heb ik lekker uit het raam gestaard en van het landschap zitten genieten. Voordat we op het strand aankwamen heb ik nog wat "typical food" gegeten. Op het strand heb ik bijna de hele familie ontmoet en lekker genoten van de heerlijke temperaturen. Een hele aardige en open familie en iedereen wil me Spaans leren (dat vind ik natuurlijk heel erg fijn!:) ) Ik heb mijn nichtje van 11 ontmoet wat echt al ongelooflijk goed Engels kan spreken. En ik ben door mijn andere nichtje uitgenodigd voor een feestje aanstaande vrijdag, JEEJ! Ongeveer rond 7 uur reden we terug naar huis. Wat ik wel grappig vond: Om kwart voor 7 was het nog licht en om 7 uur was het gewoon echt donker. Heel raar. Toen we thuiskwamen ging ik eigenlijk meteen naar bed toe omdat ik nogal moe was en ik moest me natuurlijk ook mentaal voorbereiden voor mijn eerste schooldag...
Voor mijn eerste schooldag was ik zenuwachtig. Ik kende niemand en niemand sprak mijn taal. Gelukkig wel Engels! Voordat ik naar school ging, kocht mijn gastmoeder eerst nog een schooluniform voor me bestaande uit een geruite rok, een shirt, witte sokken en zwarte instappers. Voor de dagen waarop ik gym heb, draag ik een joggingbroek, een wit shirt en zwarte dichte schoenen.
De eerste paar schooldagen vind ik tot nu toe heel leuk. Iedereen is heel aardig tegen mij en iedereen helpt me met mijn Spaans. Ook willen sommige kinderen Nederlands leren waarbij ik ze natuurlijk hartstikke goed bij kan helpen :p. Ik snap natuurlijk nog niets van de lessen en wat iedereen zegt, maar ik kan steeds meer woordjes en zinnetjes herkennen in gesprekken dus dat gaat de goede kant op. Wat wel een heel verschil is op school vergeleken met Nederland, zijn de lessen. De leraren en leerlingen hebben een hechtere band met elkaar dan hier in Nederland, hier geven ze elkaar zelfs knuffels!! De lessen zijn veel rumoeriger en er worden hele andere vakken gegeven, zoals religie. De schooltijden zijn ook lekker aanwezig: van 7.15 a.m. tot 3.15 p.m. Ook hebben ze voor Engels een boek van meer dan 1000 pagina´s... Erg zwaar om te dragen... En ik ben door een klasgenootje ook uitgenodigd voor een feestje, dus ik begin al aardig populair te worden haha.
Ik ga afsluiten, want anders wordt mijn verhaaltje iets te lang. Ik zal jullie op de hoogte houden d.m.v. deze pagina en natuurlijk andere sociale media!

Adios!

  • 27 Augustus 2015 - 11:40

    Sharon :

    hey wat leuk! klinkt allemaal lekker positief gelukkig!
    ben wel heel benieuwd wat dat eten dan inhoud, waar het uit bestaat?
    geniet lekker en groetjes van hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Samborondón

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2015

Avontuurtjes

27 Augustus 2015

Eerste paar dagen
Josine

Heee, ik ben voor een jaartje in Ecuador en dat wil ik graag met jullie delen door middel van een blog! Op mijn blog zullen jullie verhalen lezen over wat ik allemaal meemaak hier!

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 1859

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: