Avontuurtjes - Reisverslag uit Samborondón, Ecuador van Josine Postma - WaarBenJij.nu Avontuurtjes - Reisverslag uit Samborondón, Ecuador van Josine Postma - WaarBenJij.nu

Avontuurtjes

Door: Josine Postma

Blijf op de hoogte en volg Josine

07 September 2015 | Ecuador, Samborondón

Hoooii allemaal! Sorry voor het lange wachten, maar hier is dan eindelijk mijn tweede blog! Ik heb natuurlijk weer heel veel meegemaakt deze twee weken en ik zal aan het begin beginnen:
De rest van die speciale schoolweek was niet zo heel speciaal voor mij. Vrijdag was wel een leuke dag, we hadden op die dag namelijk een lunch met de hele klas. Iedereen nam wat te eten en te drinken mee en smullen maar...! Allemaal hele lekkere typische dingen gegeten, jaja deze meid heeft genoten hoor. Na die lunch hadden we een soort van voorstellingen van allemaal verschillende sporten die je kan doen op onze school, zoals voetbal (wat overigens alleen voor de Jongens is BOEEHHH!), volleybal, basketbal, karate, turnen en cheerleading. Het zag er allemaal geweldig leuk uit. Toen de voorstellingen afgelopen waren werden er allemaal spelletjes gedaan op school, maar omdat mijn lichaam een soort van aan het smelten was (het was een hele warme dag) ben ik maar in de schaduw gebleven... Voor de rest was het een leuke schooldag! Rond etenstijd had ik een verjaardagsfeest van een klasgenote van mij : Valentina. We gingen met ongeveer de helft van de klas en nog een paar andere kinderen eten bij Charros y Churros, een heel lekker Mexicaans restaurant. Na een heerlijke maaltijd ben ik weer richting huis gegaan om me klaar te maken voor het volgende feest. Deze begon ietsje later, ik werd pas om half 1 opgehaald voor het feest... Ook dit feest was gezellig, maar de gemiddelde leeftijd op het feest lag iets hoger dan die van mij, dus ik had helaas niet echt iemand om gezellig mee te kletsen. Ik heb deze nacht gezellig afgerond en lag pas rond 4 uur in mijn bedje.
Die dag daarna mocht ik lekker weer om 8 uur mijn bed uit omdat we op weg gingen naar Salinas, een heel mooi strand+dorp. We (mijn gastmoeder, vader en ik) hebben onderweg nog wat ontbeten bij een leuk tentje. Toen we aankwamen in Salinas heb ik mijn ogen uitgekeken hoor!! Een heel klein en gezellig dorpje vergezeld met een heel mooi strand. Eindelijk aangekomen in ons hotel hebben we onze spullen meteen aan de kant gezet (de hond stiekem mee naar binnen gesmokkeld aangezien het een ´verboden voor honden´ hotel was :p) en we zijn langs het strand gaan wandelen. Mijn gastouders hebben ervoor gezorgd dat we een walvissentocht konden maken, we zijn met een boot het water op gegaan en we zijn walvissen wezen kijken. En ja hoor, ik heb echt walvissen gezien! Was echt een geweldige ervaring om mee te maken. Weer veilig terug op het vaste land zijn we wat gaan eten in een restaurantje en daarna weer teruggegaan naar het hotel. By the way: de kamer waar ik in zat had een prachtig uitzicht op de zee, echt heel mooi! Maar weer terug naar het verhaal... Ik heb in het hotel heel even geslapen, omdat ik heel erg moe was en nadat ik wakker werd van mijn schoonheidsslaapje (wat niet heel erg geholpen heeft) ben ik met mijn gastouders een avondwandeling gaan maken langs het strand. Het was zo gezellig, allemaal kleine tentjes open, straatvoorstellingen, muziek en heel veel mensen. Na die heerlijke avondwandeling zijn we teruggereden naar het hotel, hebben we nog wat warms gedronken en zijn we onze bedjes ingekropen. BLIJKBAAR WAS IK ERG AANTREKKELIJK VOOR DE MUGGEN, IK WERD DIE DAG DAARNA WAKKER MET BIJNA 20 MUGGENBULTEN EN IK HEB IN TOTAAL MAAR 4 UUR GESLAPEN!!! Niet heel leuk dus.
Op de zondag hebben mijn gastouders mij eerst meegenomen naar hele mooie uitzichtpunten en zijn we zeeleeuwen wezen kijken. En daarna.... BEACH TIME!!! Een strandtentje gehuurd en hoppaaa, lekker in zee! Een hele middag lekker genoten op het strand :). Helaas was het Salinas weekend alweer ten einde gekomen en we gingen weer op weg naar huis :(. Wel heb ik onderweg nog kokoswater geproefd, wat ik heeeeeeel lekker vond. Toen we in de avond thuiskwamen ben ik gelijk naar mijn bed gesloft, omdat ik helemaal op was.
School begon weer... dit keer was het helaas niet meer een speciale week en alles ging weer zoals altijd. Ik heb gelukkig wel samen met mijn gastouders mijn stempel voor mijn paspoort kunnen bemachtigen en ik kan nu echt zeggen dat ik een inwoner ben van Ecuador! :) Ook werd deze week het huis gerenoveerd waardoor de lunch voor mij bestond uit Mac Donalds en KFC, niks mis mee dus :p. Ik ben deze week ook de kantine wezen ontdekken en het eten wat daar allemaal werd verkocht, mmmmmmmm allemaal lekkere dingetjes, zoals empanada's, tosti's, hamburgers en nog wat andere dingen. Op donderdag heb ik na school met mijn zus Wietske geskyped, ik heb haar mijn nieuwe huis laten zien en zij heeft de hare laten zien, want ja dames en heren, Wietske Postma heeft eindelijk het huis verlaten!!! Zij heeft ook weer leuke momenten van mij weten vast te leggen op video, dus ze heeft genoeg herinneren van mij voorlopig. Die vrijdag verkocht school heerlijk hamburgers van een een restaurant die elke maand 1x op school komt. Die kans liet ik natuurlijk niet lopen en mijn god, wat was dat lekker! Na school ben ik met Anita, Valentina en Sebastian wezen lunchen bij de Mac (een erg gezonde dag met erg veel variatie) en daarna heb ik samen met Anita en Valentina een meidenmiddag gehouden. Lekker supernatural wezen kijken en in de avond lekker gegeten.
Die zaterdagochtend heb ik voor het eerst weer mijn vader, moeder, broertje en July gezien via skype! Goh ik mis ze stiekem wel hoor.. Weer hele leuke gesprekken gehouden en ik mocht lekker met ze meegenieten aangezien hun al aan het avondeten zaten... Naast mijn familie heb ik ook nog met wat vriendinnetjes geskyped, en alweer mocht ik meegenieten met het eten. Het was een erg zware periode voor mij.... Mijn gastmoeder wilde me meenemen op een city tour, maar helaas waren de tickets voor de boot al uitverkocht dus improviseerde mijn gastmoeder wat. Ik heb mooie beelden gezien en natuurlijk gefotografeerd en ik heb ook een zelfportret laten maken. Deze leuke middag hebben we afgesloten door wat te gaan eten in San Marino, een HEEL HEEL HEEL (voor die gene die Jochem Meijer kijken, beeldt je even die stem dat in) groot winkelcentrum.
Die zondagochtend heb ik speciaal mijn wekker gezet zodat ik met mijn beste vriendinnetje Nienke kon skypen. Heel stiekem mis ik haar ook heel erg :(. Leuke gesprekken gehad met de gehele familie Vermast. Na deze skype sessie ben ik naar een kleine dierentuin geweest+een soort van historisch stadje van hoe Guayaquil er rond 1900 uitzag, en de typische kleding die in die tijd gedragen werd. Ik heb heel veel vreemde dieren gezien die in Nederland eigenlijk nooit in je leven zal tegenkomen. Het stadsgedeelte zag er erg mooi uit en ik ben ook naar een soort voorstelling geweest waar ik vrij weinig van snapte, maar wat blijkbaar erg grappig was. Nagenietend van de dieren en de klederdracht ben ik zijn we met zijn allen weer wat gaan eten in San Marino, op weg naar buiten hebben ze me ook nog yoghurtijs laten proeven. Dat is eigenlijk best wel heel erg lekker. Thuisgekomen van een leuke middag dacht ik heel even te gaan rusten op bed. Ik werd pas weer wakker om half 8 dus ik kon gedag zeggen tegen mijn avond. En helaas, ook gedag tegen mijn weekend.
Vandaag (maandag) heeft school kleine toetsen over wat ze hebben geleerd de afgelopen weken. Je kunt ze vergelijken met UP's in Nederland. Vandaag hadden ze een toets van Frans, computerscience en Engels. Tijdens twee van de drie toetsen heb ik me compleet zitten te vervelen. Al heb ik wel tijdens Frans nog wat Franse zinnetjes geleerd met behulp van mijn leraar. Tijdens Engels moest ik ook een toets maken. Het was niet zo heel moeilijk, het was een schrijfopdracht over iets dat je gelezen had en je mocht het in groepjes maken. Voor de rest niet zo veel speciaals meegemaakt deze dag. Ik kan niet wachten op mijn volgende avonturen!!

Groetjes,
Josine

  • 20 September 2015 - 11:56

    Joyce:

    Heel heel heel LEUK! Je gastouders klinken echt als te lieve mensen! En ik snap dat je je even kut voelt als je met thuis skyped, maar dat hoort er ook bij want alleen weg zijn gaat niet alleen over rozen! Liefs uit Nederland xxx

  • 23 September 2015 - 20:42

    Oma Van Aller:

    Ik heb natuurlijk genoten van je blog, lieve Josine: je hebt de gave om anderen een heel goed beeld te geven van alles wat je beleeft ( en eet!) . Gaat het een beetje met het Spaans? Ik denk dat je al veel kan verstaan als ze niet te vlug praten. En zelf spaans spreken is natuurlijk een ander verhaal.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.

    Heel veel liefs en kus van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Samborondón

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 September 2015

Avontuurtjes

27 Augustus 2015

Eerste paar dagen
Josine

Heee, ik ben voor een jaartje in Ecuador en dat wil ik graag met jullie delen door middel van een blog! Op mijn blog zullen jullie verhalen lezen over wat ik allemaal meemaak hier!

Actief sinds 22 Aug. 2015
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 1858

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: